CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 5, 2012

permulaan sbg org baru

        Tak sangka dah 2012 dah pon....biler ingatkan balik kisah 2011 nih cter ombak ridu pon lingkup...mmg lagi touchink dr segala perkara yg penah dilalui pd  tahun2x sblm nih..firstly masok sem smpi ke hari nih...keje assignment..lab thesis jer x abeh2x..klu nengok sblm nih asek cte bnde yg sme jer..lab tesis..assigment..project blahblalala....mesti ader org kte eleh mcm die sorg jer bz...aaahhh mmg aku sorg jer org plg bz dlm dunie nih ...sbb tuh aku story...eleh korg mcm lah x pnh post kat fb psl diri krg...fungsi blog ..fb ..nih pon kdg2x nk lpz kan stress...suka ati depa nk wat cmne..hahha

      Pembukaan 2012 nih pon dh wat aku gembira sbb baby kpd mas sudh dilahirkan..lima ekor lak tuh..sume comey2x blako...tapi malangnyer sekoq dh mati...sbb kurg minum susu..tapi seriuz muka dieorg mcm kucing yang dalam cte kartun tuh....aku pon x ingat nmenyer ape..haahhaa..ciann mas nk exam kne jaga anak kucink lah plak...x per berkat jge anak kucing nih kite x tau...nth2x tetbe jer pointer naekan..hahha...cter psl kucing..ader sekoq kucing jantan yang slalu ikot aku balik bilik...dh lah manja...mula2x seriuz wat x layan jer...lme2x rse sayang pulak kat kucing tuh...byk kali jugak aku bg die makan...mc chicken lah...nasi goreng lah...mmg x leh blah mknn yg aku pnh bagi...satu hari tuh dh lme x jumpe kucing tuh...pelik btul..slalu x yh aku cari...die mmg dtg sndr dan tau bilik aku kt mne..huhuu...pastuh jumpe lah kucing nih tdo kat blok mmbe aku...dh kuruz kot..tbe2x rse sayu lak...pastuh bg lah mknn breakfst aku mmndgkan arituh ibu bekalkan mknn byk...abehlah kucing tuh makan...rse sng hati ckit ....
     Sbnrnyer aku x kesah sangat lah psl kucing ke ape..tuh mmg makhluk Allah ituh sume...tapi aku nk bercakap soal maaf....aku x tau lah aku berada pada kategori yang mana tapi aku rase aku nih jenis yang egolah jugak nk meminta maaf ...sbnrnyr dl aku mmg mudah sangat nk minx maaf dgn org...seriuzly...salah ckit jer mmg rse nk minx maaf truz jer kat org tuh..tapi zaman mula berubah biler masok asrama....dsbbkan dl slalu kena buli dgn senior..ye lah sbb antara junior yg x der akak katil nih(mksudnyer x der sokongan apabila dserang)...mmg berbeza sgt biler kat sekolah x berasrama ...tp aku bersyukur jugak apabila masok asrama...sbb rse mcm confident ckitlah...biler rse sush tuh pndailah ckit nk settlekan mslh sndr..even mslh abg aku pon kdg2x aku settlekan..hahah...riaklah pulak..k berbalik kpd topik maaf tadikan...baru2x nih aku kne saket kepala yang sangat terok..Allah je yg tahu perasaan aku mase tuh...kejadian tuh terjadi dlm study week...kirenyer 3 hari sblm study week menutupkan tirai..haaa...tyme tuh lah kne...mase tuh klu x silap tgh study virologi punyer subjek...aduhhh...opkoz lah x leh studykan...saket kepala tuh mula dari petang dan berlanjutan ke malam....mase tuh dah x tau nk wat per...terbaring jer lah kat katil...naseb baek mknn sume ader kat bilik nih....naseb baek ader gak mmbe yg slalu update psl saket aku   ..lama kelamaan....malam tuh......sbbkan x tahan sangat dgn saket kepala aku nih...air mata aku pon mulalah menitis.....x tau lah sbb saket ke atau sbb aku rse mcm aku ader byk dosa agaknye...mulalah perlahan2x pegi ke laptop....tangan nih mula lah nk tulis macam2x.....terutamanya kat bhg mesesj kat fb memohon maaf kat mmbe2x yang aku pnh wat slah dl.....tulislah punyer panjang lebar....seikhlas hati....x lme lps tuh aku rse ringan ckit kepala aku...mmg mcm dh kurg dosa kot..ahahaa..tuh lah penangan meminta maaf nih...tapi sbnrnyer bnde tuh lebih mengecewakan hati aku sbnrnyer....jaoh di sudut hati aku kecewa sgt dengan maklum balas dari mesej mohon maaf yg aku tulis kat fb tuh.......
     Kecewa dengan cara penerimaan maaf ......mgkin bkn sume akan wat cmtuh...tp aku rse sebilangan kecil yg bg aku sukar jugak nk maafkan org....nk minx maaf bkn sng....tetapi mgharapkan maaf kita diterima tuh lagi sush sbnrnyer...tambah2x biler korg minx maaf kat org tuh macam bagi seluruh jiwa dan raga...pastuh tiba2x orang yang terima mesej maaf korang tuh.....mencari lg kesalahan korg...dan menambahkan lagi beban dlm hati korg nih....meluahkan kebencian dr mereka terhdp korg....sbnrnyer aku x kesah atas luahan hati dieorg terhadap sikap aku yg x braper baik nih....tapi aku hanya mengharapkan pada pengakhiran ayat luahan hati tuh ader terselit ayat dmana aku maaf kan ko....sbb aku rse dlm situasi yg aku alami nih bkn hanya seblh pihak jer yg bersalah...masing2x ego nk ucap dan lafazkan ayat minta maaf...sehinggalah sakit kepala aku dtg....dugaan yg Allah bg nih...br lah aku memulakan sesuatu....tapi apepon spt yg aku nyatakan kat msj(kat fb)..aku tau aku x ckp berdepan.....ye lah aku tau korg x nk berdepan dgn aku pon wlupon aku penah minta sblm nih...aku mmg seikhlas hati telah memaafkan korg...x nk cr slh dh...klu korg rse korg x der wat slh terpulanglah....aku simpan sume tuh sbg kenangan.....dan teladan dlm idup aku ....semoga kehidupan kita di dunia nih lebih tenang.....kurangkan rse benci.....apepon tuh je lah coretan utk mlm nih...anyang....wassalam.
     

0 comments:

Post a Comment