CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, July 10, 2011

Dugaan..Tarikh Keramat.

   8 Julai..
  Haissh dr pagi smpi ptg dok ngadap komputer sbb x leh log in yahoo...n email.benci teramat..Berita gembira terima dua hari yang lepas"Anda punye penyelia ilmiah adalah Prof.Madya Datin Dr.Ainon Hamzah."fuhhh...x sangka dapat beliau.Mmg pilihan no.1 ngan no.2 adalah beliau.Syukur Alhamdullilah.Cuma kne hantar email kepada beliau untuk tajuk thesis.Tp email lak x lek bukak ape punya masalah lah.datang.Last2x...baring jer lah sbb ngantuk sangat.Tiba2x.....jam 4.45 pm.Perut terasa saket...adehhh pedihh semacam jer.Ingatkan saket perot biase jer....tp saket tuh berpanjangan sehinnga 1/2 jam.Last2x ayah ngan ibu pon hantar lah ke Klinik Seremban.Muka ngn badan berpeluh2x menahan sakit.Ape sakit aku sbnrnyer niyh.Ibu pon call akak bgtau keadaan aku yang sbnrnyer.Abang aku....lost...x tau balek ke dak....mmg totally lostlah.Ibu tye nk wheelchair x.X yah lah malula plak masuk klinik pki whellchair..dh mcm uchop wilcha lah plak..hahha...smpt lg berseloroh.Padahal mmg ,masuk jer klinik sume pandang ke arah aku.Sebabnyer jalan bongkok memegang perut sebelah kanan.mmg x leh tahan saket sgt2x tp cover jer lah.Muka pandang tmpat laen.cover lah ktenyer.Tp kne g bilik doktor.Adeh larat ke x nk gerak niyh.Last2x jalan jer lah smbil terbongkok2x ke bilik Dr.....Sume org tegur ibu aku mmndangkan ibu aku mmg hot pon kat situ..hahaa...(sila rujuk carta di Klinik Seremban)ngeheee...tp tuh x penting.Perut aku nih bgi mncengkam2x.Smpi lak kat Lab bilik 17 akak tuh ngn senyum adek kne wat urine ngn blood test ..Blood test mmg x der mslh bg aku tp urine test..adehh..aku niyh geli ckitlah...lollllll...
       Lepas sume settle...g lah Bilik Dr.Robyn...Dr niyh mmg baek lah....terutama die mmg baek ngn ibu aku pon.So dpt cm layann vvip..hahah....tipu jer...Dr niyh encem lah gak.Pandai ibu aku pilihkan dr. utk aku..hahahah.Tp bnde encem2x nih x penting tp keputusan yg akan dibacakan oleh Dr.Robyn tuh yg penting.
Nih keputusan yg dibaca...."Adek aleya x der mmpunyai ape2x masalah berkaitan dengan darah ttp terdapat darah pada air kencing adek aleya"erkkk......biar betik tyme aku isi ngn air kencing tuh x nmpk darah pon.apee..ader darahh...biar betiiikkkkkk.!!!!pengsan..ak.a.collapsed...............


.....................................................................................................................
(tipu jaa..haa)...
      K...serius ckit......Dr.Robyn sbnrnyer suspect aku ader batu karang atau sakit buah pinggang..Adehhh cmner lah aku leh cuai psl mknn aku niyh.Lps amek ubat truz bla tp Dr.Robyn suro dtg esok lg wat urine test dan die ckp klu demam mlm niyh kne truz masok wad..ape...wad...x mgkin....


9 julai
    Alhamdullilah...dpt melalui malam tadi dengan ok mksudnyer x demam...fuhh....k ariniyh kne g klink lagi tapi g ngn akak aku.Sbb ibu ngn ayah kne wat khusus intensif haji.G la awal pagi sbb x nk sesak mase dlm klinik lagi.So ariniyh leh wat muka macho lah sbb dah x jalan bongkok2x lagi.Mne x nyer mlm td telan 2 painkiller...bahaya btul....So mcm biasa wat urine test pastuh dptkan result dr Dr.Kli niyh muka Dr.Berkerut2x.Niyh yg aku nervous nih asal lak berkerut2x.Dr cakap yg kne dtg Isnin niyh lagi utk wat X-Ray.Apekah petanda tuh.Dr cuma ckp cam tuh jer .
     Aku tau tarikh keramat ariniyh owg dok sibuk kutok perhimpunan Bersih tuh haram lah ape lah...ade gak mmbe yang  menyokong.x pe la sume pendirian masing2x.Malaz nk amek tau sbb ader bnde yg lebih penting lg utk aku fikirkan...tajuk thesis lah..ujian x -ray lah...keje lah....dr dok gadoh psl bnde tuh ce korg pikir n rilekkan badan korg ape yg korang dh mkn selama niyh.Mgkin naseb aku kurang baek kli niyh.Tp bnde nih mmg byk bg pengajaran terutama kluarga aku dan pengajaran yang plg besar dlm idup aku.Mgkin jugak sbb byk dosa yang tlh dilakukan dlm dunia niyh ke.Ok kat cni malaz lah nk tggu hari raya. ...tkut cam x sempat jer......nk minx maaf lah kat sesape sedar mahupun x sedar aku pnh wat silap kat korg.Aku dengan rela hati lah memaafkan sesape jer yg pnh wat salah kat aku.Aku harap dpt keputusan yg baek Isnin niyh.InsyaAllah..

0 comments:

Post a Comment