CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 17, 2013

hakikat yang sebenar

Berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikul...alkisah terakhir tentang kehidupanku di tempat kerja yang dinamakan U.G Medical.....ye..aku dah resign..aku tekad utk resign tanpa menoleh ke belakang lagi...aku tahu mesti ramai yang x faham napelah aku amek keputusan yang drastik sangat sampai sanggup minx resign....yelah di masa ramai lagi orang yang tidak memperoleh pekerjaan...aku sesenang jer minx resign....

   Ini adalah sebab yang selama nih aku pendam....aku sabar....aku diam....aku difitnah,....aku dimarah tanpa sebab yang munasabah.....

    kisah die bermula macam ini...aku diterima kerja setelah melepasi beberapa sesi temuduga bagi company U.G Medical nih....of koz lah kan ko calon yang pertama terpilih...x ke ko gembira ....mmg gembira....aku dibayar gaji yang agak lumayan jugak termasuklah elaun makanan,pengangkutan dan kesihatan.....mmg selama aku kerja tiga bulan nih mmg gaji aku dibayarlah dengan pruntukan yang ditetapkan.....tapi disebalik semua tuh terselit seribu satu masalah yang bertimpa2x menimpa aku...orang sekeliling boleh lah cakap...sabar ye aliya sabar....tapi semalam mmg aku dah x tahan gila sebab bos tuduh aku macam2x padahal aku x wat pon sume yang die cakap tuh.....korang bayangkan lah....sepatutnya segala masalah yang terlibat di dalam QA department sepatutnya diletakkan di bahu SV aku yang dah bekerja selama dua tahun...tetapi disebabkan audit B.Braun daripada Itali datang....semua kesalahan tuh terletak di atas bahu seorang remaja yang berumur 23 tahun dan baru berkhidmat selama 3 bulan....iaitu Aku....

    Mmg kepala aku panas dan aku marah sangat sebab selama nih aku mengerjakan tahi SV aku ...tapi die boleh cakap kerja die yang x siap tuh disebabkan aku....padahal aku dah siapkan sume report yang perlu aku siapkan sblm audit datang....utk pengetahuan sume SV aku nih punyerlah stay smpi tgh malam kononnyer siapkan keje...tapi die buat bnde lain...bnde maksiat....padahnyer semua kerja die x siap....then sume salahkan aku dan QC....perit mmg perit....sakit hati biler bos ko yang dulu percayakan ko tetibe lebih percayakan SV ko drpd yang lain...nauzubillah...mmg pakai ilmu betul minah nih aku kte....last 2x aku pegi jumpa bos aku utk resign...cakap yang sush nk bekerja kat sini klu x ikut kemahuan orang yang x betul....lagi satu bnde yang aku bengang selama nih SV aku slalu fitnah pasal aku cakap kat x turun padang utk sesuatu event lah....padahal sume event aku join...inilah masalah Melayu pedajal...yang x leh tgk orang lain tinggi ckit daripada dia...ibu ngan ayah aku pon sedih dgn nasib yang menimpa aku...tp nk wat cmner...nasi dah jadi bubur...aku terima jer lah qada dan qadarnya...mungkin rezeki aku di tempat lain....insya Allah

0 comments:

Post a Comment