CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 22, 2010

Hari rayer Haji....ngn Sukaneka d Kg,,,fuhhh

  Harie rayer haji...spt biase tiap2x tahun akan balek kg sbb ader kenduri dan majlis korban tahun niyh agak meriah sbb ader kerbau ngn lembu.Tibe2x mengimbau kembali kngn rayer haji pd tahun 2007.Tahun tuh bg aku tahun yg plg superbnyer rayer haji sbb x maen lah lembu ngn kambing.Kiteorg korban unta.Best sgt2x.Ye arr 1st tyme kot tgk unta dr dekat.Rupa2x nyer kan unta  niyh lg garang dari lembu ngn kambing rupenyer.Mmg x sngke.Yelah korg tgk muke unta tuh rileks je kan ngn mate nyer ala2x amitabh bachan.Mmg sangkaan awal mmg sng jer lah nk korban niyh.Tibe2x kaki unta tuh truz jd flying kick ko tau.naseb baek pakcik2x aku x kne kaki dier,Pergh pastuh ngn suare unta yg mndengus tuh wat aku takut jer.Susah giler nk tumbangkan unta niyh klu korg nk tau.Kesian aku tgk pakcik2x aku ngn ayh aku.Mungkin jugk salah satu faktor x der pengalaman handle unta niyh.Hurm last2x tumbang gak unta niyh.Tpkn melalui pngalaman niyh wat kan aku dh x rse unta niyh adelh haiwan yg baek.Hehee..ye arr ade ke patut die nk wt flying kick kat kiteorg sume.Byk kali lah plak.Hurm x pe lah walaupon susah nk tumbangkn unta niyh tp sedap gak daging dier.manis pastuh byk lah tuh isi daging dier.
     Hari rayer haji thn niyh x kurang hebatnyer.Yg menariknyer tahun niyh slps kenduri kat kg sumenyer akan berkumpul kat umah mak cik sitam utk tgk perlawanan sepak takraw yg disertai oleh abg aku(die pki jersi no.8).mmg meriah mcm tgk bola final kat Bukit Jalil.Mmg style lah.Dgn sorakan saudara-mara pastuh yg plg best arituh Malaysia berjaya mengalahkan Jepun.yeayyy.Lagi bermakner lah rayer haji aku tahun niyh.Alhamdullialh.Aku rse rmi dah tau yg pasukan sepak takraw Malaysia berjaya merangkul perak.Yeahh....abg ku..hehehe..niyh sume berkat doa ibu bapa ku.hurmm.

           haa...niyh plak sory psl Sukaneka kat kg aku.heheee...seronok ader klaka pon ader tgk telatah owg kg aku maen sukaneka.Ramai gak lah yg jd peserta yg tue maupon yg muda.golongan belia mcm aku niyh x leh join sbb kiteorg tlg dr segi penganjuran dan pengurusan makanan.of cozlah part aku kat bhg mknn.Penat kot sbb kiteorg kne prepare mknn dr A to Z.penat kot kiteorg mne ader pki catering okeyh x maenlah.Sume kiteorg wat sndr dr penyediaan daging dan ayam sehinggalah masak memasak.huhuuu.Tp sbnrnyer sambil aku wat keje tuh sempat gak ah aku dok skodeng dak2x yang maen sukaneka .mmg kelakar sgt tgk telatah dieorg.mcm2x ado.hhaaha.k lah nnti aku tmbh photo.mlm2x niyh aku rse malz lh plak.huhuu.k anyang(^__*)

                               Di meja pendaftaran.Sepupu2x ku.yg menguruskannya.huhuuu
                                           Acara sukaneka sudah bermula..heheee(^0^)

0 comments:

Post a Comment