CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 31, 2011

Kisah Benar di tempat terpencil!!!!

Assalamualaikum....
       Bangun pagi dgn agak awal sbb terbau masakan ibu yang sedap.Tp mata rase sgt2x berat untuk bangun krn penat kenduri seharian.Tp gagahkan diri sbb arini merupakan hari yang penting utk salah seorang dari ahli keluargaku.Lagipon persiapan untuk hantaran baru 97% siap.Masih ader lagi berbaki 3% untuk disiapkan pada pagi tuh.Majlis yg dijanjikan adalah selepas solat Zuhur.Tangan terus mggenggam Hot Glue Gun utk final touch up utk hantaran tuh.Klu nk diikutkan malam sebelumnyer aku hampir giv up nk siapkan sbb mata penat dan tangan aku asek melecur sbb asek terkena gun ngn kurang fokus.huhhhh
    Tp disebabkan kakakku dan sepupuku.Ku gagahkan juga utk menyiapkan persiapan tersebut.Tp klu nk diikutkan kakakku byk menyumbangkan idea utk hantaran tersebut.Aku cuma menyiapkan jer ape yg termampu.Memandangkan akak aku lebih kreatif dari aku.Aku ikut jer la ape kemahuan akak aku.Akhirnye siap juga sume hantaran lps amek kek  dan sirih junjung kat senawang selesai.fuhhh....Balek umah trus mandi sblm pegi ke majlis di tmpat terpencil tersebut.Naseb baek dah gosok baju pada malam sblmnya klu x mmg x der baju nk pegi sbb tangan mmg dlm keletihan.Truz siap lps ayah bising suruh siap cepat.Tgk2x ayah yg siap lambat.apedah...hahaaa..klaka btul.
     Kami sekeluarga pon trus menuju ke tmpat terpencil yang berlaku nyer majlis bersejarah tersebut.Op koz lah hepykan.Sbb bnde nih kire 1st tyme berlaku dlm keluarga aku.Kira2x 10 buah kereta mengikuti rombongan pada kali nih.Bagi aku kiteorg smpi pada waktu yg sepatutnya memandangkane majlis di rumah tersebut berlangsung dari pagi smpi malam.Aku pon ambillah hantaran kegemaran aku.kikii...sbb hantaran tuh yg plg aku suke.so aku tukarlah ngn sepupu ku...gedix btul.
    Sbnrnyer kisah tuh x habes kat situ jer.Biaselah kan kat majlis tuh mesti kne bincang psl wang hantaran.So berkumpullah di rumah trsebut untuk mndgr wang hantaran yg bakal ditetapkan.Spt biase mestilh pihak laki yg mulakn dl.tp spt dijangka pihak perempuan seakan tdk bersetuju dgn wang hantaran tersebut.Hurm di sinilah timbul aku boleh ktekan seakan 2x pergaduhan utk kedua2x belah pihak.adehh...aku rse tercengang ..terkejut..trauma dgn kejadian yang berlaku.Aku hampir menitiskan air mata dan memikirkan bile sume nih akan selesai.klu ikutkan hati mmg nk beredar jer tp x sanggup tgk wajah ibu ngn ayah aku bgi dihina bertubi 2x dan dimalukan di dlm mjlis spt itu.aku tau mesti rmi yg  ingt aku hepykn....nih yg sbnrnyer berlaku.Slps mghina owg kg aku...yg plg x puas hati die nk ikut adat kedah.WTH.ko menetap kt n9 tibe2x nk ikut mas kahwen owg sne.mazhab mne ko blaja.Alasan meminta hantaran yg tggi sbb anak die byk utang mase bljr dl.Klu x nk hutang blaja lah elok2x supaya dpt biasiswa. x pon keje br smbung blaja.nih x nk suro lowg laen tggung.Lps tuh buntut mmg panaz jer.Muka mmg berapi sabar je lh mmndgkn bertandang ke rumah org.huhuuu...Mak die x abeh2x dok bgge die keje Kemas ...klu ko nk tau pangkat ibu aku lg besar.Tp ibu diamkan jer.Ibu ngan ayah aku mmg baek.dlm family nih klu nk diikutkan aku jer yg x baek.Slalu terlibat dgn pergaduhn.Mmg aku nk bgun jer pegi mnjawab ngn mak cik tuh.Tp aku tau ibu aku pon x suke aku gado2x cmnih..hissh...klu mmbe n geng aku ader mesti dieorg tye npe x lawan mk cik tuh jer.Aku rse korg phm npe.
     Akhir kata aku harap abg aku waras mmbuat keputusan.Abg aku 50/50 skrg nih.adehh...dgn ape yg dieorg wat mmg sukar utk dimaafkan.klu owg laen pon akn pike perkara yg sme.Balong klu ko bce ko tau ape adek ngn ibu,akak harapkan dr ko.Bkn lah menara KLCC yg kmi harapkan.Cume keputusan yg akan mmbawa ksngn kpd kluarga nih.Adek sedeyhlah biler ko back up die.Nk minx maaf dtg umah nih.Bkn melalui FB.arasso!!!
  

0 comments:

Post a Comment