CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 5, 2011

Selamat Hari Raya Qurban sume!!!!

          Syukur ke hadrat Illahi...akhirnya hari yang dinanti2xkan tiba....maknenyer genaplah seminngu jer lagi ibu ngan ayah aku akan pulang dari haji....rse2x nyer mcmner lah rupe ibu blk dr sana...macamner lah keadaan dieorg skrg nih kat padang Arafah..adek harap sihat2x jer...memndangkan suhu yang agak tinggi lah jugak...bermula jer ibu ngan ayah g padang Arafah..terputuslah segala komunikasi ..huhuu...sob2x..sedeyh lh sgt....tp doa adek sentiasa mengiringi perjlnn ibu ngan ayah..

     Arinih macam biaselah kan ...mula dah persiapan untuk raya haji esok.....x der lah byk yang berubah cuma ibu ngan ayah jer x der...lauk mcm nasi impit,lodeh ,kuah kacang, dan rendang sume dah disiapkan..phewww...mmg dh ready sgt lah nih utk berayer..opps baju x gosok lg kot..adehh...mcmner leh lupe bnde penting mcm nihh...ngeeee...esok pagi akan berangkat ke kg. ye lah utk menyaksikan upacara korban ngn sembahyang raya skali...mybe sembelih lembu atau kerbau...x surelah yg mne...tggu jer lh esok...x sbanyer rse...(^^).....pluz dh lme sgt rsenyer x jumpe pak ngah ngn mak cik kat sne...ingtkan tahun nih x dpt rayer kat kg sbb pak ngah dijadualkan utk masok IJN 4/11 arituh..tapi alhamdullillah...x yh masok pon...pak ngah dah ok dah sbnrnyer.....(>_<)

     Ingat balek kg nih nk minta pak ngah tawarkan air x pon ksi ayat2x yang boleh tenangkan hati aleya .....kurangkan stress ckit......yg boleh hilangkan toksid...pak ngah aku nih pengamal perubatan Islam terkenal kat N9 nih...kire banyaklah gak kes die pnh settlekn.....tapi aku ingat nk mintak pak ngah tenangkan hati aku nih yg kadang2x mudah terbakar...jadi klu boleh nk sejukkan ckitlah kan...stress2x nih bknnnyer bagos sgt...leh mengundang kanser aderlah...InsyaAllah...aku harap lepas nih hati aku lebih tenang dan sejuk ckit lah...sng ckit nk stat wat keje nnti yer dakk.....pluz nk minx doalah supaya hubungan aku ngan sesama mausia lebeyh baek ckit....sbb biaselah berkawan nih bknnyer slalu indah...jadi idop nih mesti ke depan.....pandang ke depan...dan jgn menyesali perkara yg lepas....InsyaAllah semoga raya korban kli nih adalah raya Qurban yg penuh barakah....Amin(-.-)

0 comments:

Post a Comment