CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 15, 2011

Syukur Alhamdullilah

   Hari niyh rse tenang sgt pluz spt yg dimklum ibu ngan ayah sudah smpi d Malaysia....rmi yg tye asl awal parent aku blk ek...parents aku arituh pegi yg 1st flight punyer so blk ke sini pon awal lh...bg korg awal bg aku lme sgt kot ibu ngn ayah kt sane..45 hari..tanpa masakan ibu...tanpa org manja2x kan korang dengan makanan luar mcm seafood..ayh aku klu aku blk umah pesan je lh ape..mesti die belikan...tp ader satu bnde yg plg wat aku sedih skali ayah aku slalu akn cube jemput aku kt stesen ktm...kirenyer sampai je kt ktm seremban ayah mesti dh terpacak kat ctuh...nk djadikn cte biler ayah pegi haji aku pnh tggu hampir sejam lh gak org jemput aku kt ktm seremban...dh lh mlm plak tuh...aku pon muke bengang jer kn kt stesen ktm tuh..ye lh slalu ayah leh jer dtg awal nih x sempt lg berdandan bgi semata2x nk jemput aku yg selekeh nih...sob2x....
       Haa ibu ngn ayah smpi jer cni org x henti2x dtg berkunjung...dgr story mory dr ibu aku...ngn ayah aku...aku wif d masterchef d dapur bertungkus lumuslh jugak menguruskn umah n kiteorg serve lima hidangan yg mmg mntopp skali pluz meletop..1.ikan kerapu 3 rasa.....sile tepok tgn sbb aku pon leh gak wt hidgn nih...hahaa...2.udang,ketam dan sotong masak tepong....bunyinyer senang tp sbnrnyer memrlukn kemahiran yg tggi utk memastikn sume tepong tuh menyaluti semua bhg seafood tuh..3.Ayam masak lemak kuning..ok nih seriuz aku mengaku yg aku cume sediakn pinggan die jer...ngeeheee.....4.Laok gulai tempoyak..yg nih pon masterchef yg wat...seriuz meletop...mmg feveret den......dan yg terakhir......bunyi drum ckit.....droommmdroommmmm......ayam goreng drummmett.....pergh dh terlior dh niyhh....aku rse upin dan ipin pon dok terlior kt dlm tv tuh...mknn nih sume punyelh laku...naseb baek masak lebeyh....bg jugaklh kn mmbe2x ukm merasa...camano masak noghoghi..best ke dak....hahaa
         Last but not least....sblm aku blk ukm tuh mak cik aku yakni salah sorg prof kt USM akan berkhwin tak lame lagi bermakna ader dua dah doa kt sne termakbul...satu doa aku yg psl sahabat tuh kn...yg satu mk cik aku nih...seriuzz...hepy ..bayangknlh dh lme die single..tup2x bile umor die 43 die nk kahwen...tp die malu2x plk nk wat besar2x pdhl mmpu jer....apepon aku doakn die bahagie sentiasa..aminnnn...yg psl sahabat tuh ibu slalu ingtkn yg hilang pasti ader gntinyer.....terima kaseh ibu...adek syg ibu sgt2x...(p/s:jgnlh doa yg bkn2x...klu org tuh melakukn kesalahan..die bkn minx org doakn die bnde burok....tapi die cuma minx teladan ....tunjuk ajar...pengajaran terhdp keslhn.die..renung2xkn dan selamat beramal)(^^)

0 comments:

Post a Comment