CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 14, 2010

Azam Tahun 1432 Hijrah

              Hurm topik mcm islamik dh aku tgk.....yelah nnti klu aku letak azam tahun baru korg ingt azam tahun 2010.hishh x nk lah ikut kalendar masihi.Wlupon btul kiraan dieorg...sbb dieorg ikut putaran matahari..kalendar Islam ikut putaran bulan..aku ttp dgn pendirian aku utk mengikut cara Islam.Islam itu indah.Bile aku kenang balik tahun lepas mcm2x peristiwa yg aku hadapi sepanjang tahun tuh.Ader yg burok dan ader yang baek.Tp sume tuh mematangkan diri aku yg nk meningkat dewasa nih.Aku tau spe kawan spe lawan.Aku tau spe syg spe benci.Aku tau spe emo spe ego.hehheee,,yeeayy...sgt mengarut d situ.
            Azam tahun nih....calon2x nyer adalah.............
 1.Solat sentiasa penuh lima waktu walau sepenat dan sesibuk mcmnepown kne tunaikan yg wajib dl.Sentiasa          ingat 99% dr Allah hanya 1% dr diri sendiri.
2.Sentiasa memunasabah diri dan memaafkan kesilapan org lain.Sebelum tido kne maafkan sume org br sentiasa mude dan cute...ngee
3.Sentiasa menghormati org yg lebih tua wlupon berbeza pendapat terutamanya ibubapa dan pensyarah2x.
4.Sentiasa ingin mencari sahabat dan membuat hubungan baru yg lebih banyak.Sentiasa berkomunikasi dgn org yg br tanpa memilih bulu.
5.Sentiasa mengawal emosi dengan baik dan mengawal keadaan mahupun persahabatn diantara rakan2x.
6.Sentiasa mendgr motivasi bg meningkatkan keupayaan diri dalam menempuh hari2x yg penuh dgn cabaran.
7.Sentiasa mengingatkan diri utk mengulangkaji setiap pembelajaran didahulukan dgn menyelesaikan tugasan br ulangkaji.Ulangkaji kene wat tiap2x hari sbb otak hanya boleyh ingt jika kite mengulang mmbace dalam mase 24 jam.

0 comments:

Post a Comment